Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej z zastosowaniem zwolnień podatkowych jest możliwe tylko po wcześniejszym uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w Strefie, wydanego w imieniu ministra właściwego ds. gospodarki przez Zarządzającego Strefą - Pomorską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. z siedzibą w Słupsku (na podstawie: Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie przetargów i rokowań oraz kryteriów oceny zamierzeń co do przedsięwzięć gospodarczych, które mają być podjęte przez przedsiębiorców na terenie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej z dnia 15 listopada 2004r. (Dz. U. Nr 254, poz. 2546 z późn. zm. pobierz.pdf).
Rokowania podejmowane są na podstawie publicznego zaproszenia. Zarządzający zaprasza do rokowań, zamieszczając ogłoszenie w codziennej prasie ogólnokrajowej oraz na stronie internetowej Strefy w języku polskim oraz w jednym z języków powszechnie używanych w handlu międzynarodowym. W przypadku ubiegania się przedsiębiorcy o zezwolenie Zarządzający przeprowadza rokowania, w trakcie których ustala się warunki prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności przedmiot działalności oraz minimalną wielkość nakładów inwestycyjnych i minimalną liczbę nowych miejsc pracy utworzonych w wyniku tej inwestycji.


Szczegółowy opis procedury inwestowania w SSSE - rokowania

  1. Przedsiębiorca zainteresowany podjęciem działalności gospodarczej w Słupskiej SSE powinien złożyć deklarację, w której określi podstawowe dane dotyczące planowanego przedsięwzięcia i wskaże nieruchomość, na której będzie ono realizowane. Deklaracja wstępna inwestora powinna zawierać m.in.: branżę i podstawowe wyroby lub usługi, które będą wytwarzane na terenie strefy (wg PKWiU), planowany termin rozpoczęcia działalności gospodarczej, planowaną ilość utworzenia nowych miejsc pracy oraz wysokość planowanych wydatków inwestycyjnych.
  2. Kolejnym etapem jest wymiana informacji pomiędzy inwestorem a Zarządzającym Słupską SSE dotyczących planowanego w Strefie przedsięwzięcia gospodarczego oraz uzgodnienie przebiegu procedury rokowań.
  3. Przedsiębiorca składa "Zgłoszenie inwestora" w siedzibie Zarządzającego Strefą, które jest konieczne do wszczęcia procedury rokowań. Formularz "Zgłoszenia inwestora" przedsiębiorca otrzymuje od Zarządzającego SSSE.
  4. Kolejnym krokiem jest ogłoszenie przez Zarządzającego SSSE zaproszenia do rokowań (wydanie zezwolenia dla przedsiębiorcy, który już posiada nieruchomość objętą statusem Słupskiej SSE) przez opublikowanie go w ogólnopolskiej prasie codziennej.
  5. Po ukazaniu się zaproszenia do rokowań, przedsiębiorcy zainteresowani uczestnictwem w rokowaniach nabywają odpłatnie od Zarządzającego SSSE "Specyfikację istotnych warunków rokowań". Specyfikacja stanowi podstawę do sporządzenia oferty do rokowań. Przedsiębiorcy, którzy dokonali jednokrotnego zakupu Specyfikacji zwolnieni są z obowiązku jej wykupu.  
  6. Aby przystąpić do rokowań przedsiębiorca powinien złożyć ofertę w 2 egzemplarzach w języku polskim, zawierającą wszystkie dokumenty określone w "Specyfikacji istotnych warunków rokowań", w tym biznes plan przedsięwzięcia gospodarczego, zaświadczenia z ZUS i US.
  7. Rokowania przeprowadza się, gdy ofertę złożył przynajmniej jeden oferent. W imieniu Zarządzającego SSSE rokowania przeprowadza Komisja w składzie co najmniej 4-osobowym. Komisja ocenia oferty wg kryteriów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 15 listopada 2004 roku w sprawie przetargów i rokowań oraz kryteriów oceny zamierzeń, co do przedsięwzięć gospodarczych, które mają być podjęte przez przedsiębiorców na terenie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz.U. Nr 254, poz. 2546 z późn. zm - pobierz.pdf). Zakończenie rokowań następuje z chwilą ustalenia warunków prowadzenia planowanej działalności gospodarczej.
  8. Zarządzający Strefą udziela oferentowi zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSSE na warunkach wynegocjowanych w czasie rokowań. Zezwolenie wydawane jest na ściśle określony czas, tj. do 31.12.2026 roku. Przed jego udzieleniem, cudzoziemiec lub spółka kontrolowana przez osobę zagraniczną musi otrzymać zezwolenie od Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości - dotyczy cudzoziemców spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  9. Po wydaniu przedsiębiorcy zezwolenia inwestor przeprowadza proces inwestycyjny w Strefie.

Wprowadziła: Agata Jaroszewska

SIT logo kolor v9

Wystartuj z nami

logo SSSE pl

Inwestuj z nami

logo PARR pl

Rozwijaj się z nami